3 Temmuz 2013 Çarşamba

Entel Faşist

Entel Faşist

Bir tehlike de bu... Küt diye girdim lâfa ama bu biraz da başlıkta bahsi geçenlerin tavrı.

Çevremizde o kadar çok insan var ki, tepki verdiğimiz. Kimisi karşıt düşüncemizde. Kimisi bizim düşüncemizde. Nicedir karşıt düşüncelere karşı bir şeyler yapmaya çalıştığımızdan; kendimizi ifade etmek için uğraştığımızdan aslında beri tarafta bize yakın duran entel faşistleri de gözden kaçırmışız ince ince. Kaçırmamamız lâzım. Bireysel akıl sağlığımız için bu entel faşistlerin de baskın tutumuna karşı da bir duruş, bir sakinlik katsayısı geliştirmemiz gerek.

O kadar çok ki, "hayır, bak şu şöyle" diyerek sadece kendi fikrinin doğruluğunu savunan. Bunda da sıkıntı yok, alışık olduğumuz bir şey bu. "Benim dışımda, benim aleyhimde, benden öte olan her şey yanlıştır" psikolojisi ve bu psikolojinin dayatıcısı kişilere zaten çok alışığız karşıdan karşıdan.

Fakaaat, bizim taraflarda gibi olup da sadece tek okuyan kendileriymiş gibi olan kitle. Karşı taraftaki faşist bakış açısı ne kadar tersse ve benim için daha siyasal bir tehlike arz ediyorsa, bu tarafın entel faşistliğiyse bir o kadar sinir bozucu.

Kadın haklarından, siyasete, günlük yaşamdan, özel yaşantıya her türlü doğruya sadece kendileri vakıfmış gibi davranan, okuyan evet okuyan ama ne idüğü belirsiz bir şekilde kendince öğretmen rolüne bürünen, bu rolü de üstünde taşıyamayan bir entel kitlesi. Üsluplarındaki o "ben bilirim, sen de dikkat et bak o konuya, o tabiri kullanıyorsun ama o yanlış, şu şöyle, bu böyle" cümleleri okurken burada normal gözükse de ah o dile geliş anlarında o kadar itici ki...

Yani, kısacası; zaten yeterince dert varken bir de kendimize yakın gördüğümüz entel faşistlerle de uğraşıp ekstradan sinirlenmeyelim be yav. Belki de dert arsızıyız, belki de; "yetmez ama..." . Yok yav, yeter yeter, var yeterince derdimiz.

Entel faşist; fikrini sun gene, sunmandan yana bir sorun olduğunu kimse iddia edemez ama ben de okuyorum yav, benim de kitaplarım var, benim de internet'im var, benim de bir geçmişim, kendimce iyi kötü bir kültürel yapım var; ne olur biraz daha geniş gör. Tamam sen de haklısın da, hak hukuk her zaman tek seçenekte tek doğru halinde toplanmıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder